niedziela, 1 lipca 2012

Filmowy weekend

Ostatnio czasu mam jak na lekarstwo. Weekend nadszedł, a ja postanowiłam obejrzeć parę filmów, na które już dawno miałam ochotę. Oczywiście cały czas czytam, ale kiedy siedzę czwartą godzinę na "naukowymi" książkami, mam już trochę dość. Filmy, które oglądałam mogę z czystym sercem polecić! Dwa z nich od teraz należą do grona moich ulubieńców i obejrzę je jeszcze pewnie tysiąc razy :D





1. "Fight Club"  /  "Podziemny krąg"


"Podziemny krąg" to film opowiadający o trzydziestokilkuletnim Jacku, który cierpi na bezsenność. Z tego właśnie powodu zaczyna chodzić na różnego rodzaju spotkania grup wsparcia. Na jednym z nich spotyka Marlę, która podobnie jak on udaje różne choroby tylko po to by być w centrum uwagi. Główny bohater, który jest jednocześnie narratorem, jest znużony swoim dotychczasowym, jałowym życiem. Pewnego dnia w samolocie spotyka Tylera. Napotkany przypadkiem mężczyzna jest w podobnym wieku co Jack,, lecz jest od niego o wiele przystojniejszy, bardziej odważny, ma wszystko to, czego zdaje się on nie mieć. Jack nawet nie przeczuwa, że to spotkanie zmieni jego życie na zawsze. - Filmweb.pl


Pokochałam ten film z całego serca! Nie spodziewałam się, że po obejrzeniu będę siedziała i usiłowała sobie wszystko dogłębnie przeanalizować w mojej głowie. Fantastyczny film psychologiczny, z pewnością wiele kultowych scen oraz obsada. 
Brad Pitt ma wielu zwolenników oraz nie mniej przeciwników, ale dla mnie w tym filmie był doskonały. Wyszła na wierzch cała jego genialna gra aktorska, którą oglądało się z ogromną przyjemnością.
Edward Norton od dawna jest jednym z moim ulubionych aktorów. Kocham jego grę, a do tej roli nadawał się wspaniale. Jego bardzo dobrą rolę obserwowała też w również psychologicznym filmie "Lęk pierwotny". Wiedziałam na co go stać, ale nie miałam pojęcia, że zaskoczy mnie aż tak!
Ostatnia już Helena Bonham Carter, którą też kocham z całego serca. Rola w Harrym Potterze to dla mnie arcydzieło.

Muszę przyznać, że mam ochotę oglądać ten film na okrągło! Cała fabuła, pomysł i drugie dno. Jedna scena szczególnie utkwiła mi w pamięci. Widzimy Tylera (Pitt), który idzie wraz z Narratorem (Norton) do sklepu jak sam mówi: w końcu kogoś zabić. Wyciągają na zaplecze mężczyznę, Tyler zabiera mu dokumenty, celuje w tył jego głowy. Przeglądając papiery widzi, że ofiara studiowała, ale przerwała naukę. Brutalnie go wypytuje, następnie każe mu wrócić na studia i daruje mu życie. Kiedy Narrator pyta o co mu chodziło, Tyler odpowiada, że jutro rano ten facet będzie miał najpiękniejszy dzień w życiu, zje śniadanie, które będzie mu smakowało jak nigdy oraz wróci na studia i zmieni swoje życie.
Najcudowniejszy moment tego filmu! Polecam z całego serca, bo trzeba to zobaczyć :)



2. "Notebook"  /  "Pamiętnik"



"Pamiętnik" to historia pewnej miłości, która rozkwitła na początku lat 40. gdzieś w Karolinie Północnej. Duke (James Garner) odczytuje ją  starej kobiecie cierpiącej na chorobę Alzheimera (w tej roli Gena Rowlands). Dzięki sile uczucia przeżywa na nowo cudowne chwile swojej wielkiej miłości. Przypomina sobie, kiedy po raz pierwszy zobaczył Allie Nelson (Rachel McAdams) - ich spotkania, wspólne wakacje i trudny okres rozstania, gdy zniknęła z jego życia na siedem lat... - Filmweb.pl




To chyba najpiękniejszy film o miłości jaki widziałam. Choć nie jestem zwolenniczką filmów romantycznych ten pokochałam. Wzruszająca historia, która daje nadzieje oraz pokazuje nam jak silna może być miłość. Zdaje sobie sprawę z tego, że jest to kultowy film oraz obowiązkowy dla wszystkich zakochańców :D Bardzo podobał mi się klimat tamtych lat, stare samochody, dziewczyny w stylu pin up girl. Uczta dla oczu, cudowne krajobrazy. To wszystko jednak ginie przy tej historii oraz przy grze obojga głównych bohaterów.
Rachel McAdams jest genialną aktorką, uwielbiam ją już od dawna i teraz pokazała na co ją stać w stu procentach. Niestety nie czytałam książki ale charakter, który miała zaprezentować był super.
Jeżeli chodzi o Ryana Gosling to widziałam go po raz pierwszy i zadurzyłam się na amen :D Może bardziej w postaci, którą odgrywał, jednak pasował mi jak ulał.
Sama przyjmność oglądać taki film. Oczywiście na końcu łzy wzruszenia się polały, bo trzeba mieć chyba serce z kamienia, żeby nie uronić choć łezki.
Polecam :)





3. "Secret Window"  /   "Sekretne okno"


Mort Rainey (Depp) jest uznanym pisarzem, który po rozstaniu z żoną postanawia zerwać z "wielkim światem" i przenosi się na prowincję. Odzyskany z trudem spokój pisarza zostaje jednak zakłócony, kiedy pewnego dnia w drzwiach staje tajemniczy mężczyzna (Turturro), który przedstawia się jako John Shooter i oskarża go o plagiat jego powieści. By udowodnić swą niewinność, Rainey musi odnaleźć oryginał, który zaginął mu rok wcześniej. Okazuje się, że nie będzie to wcale łatwe zadanie. Wraz z przybyciem Shootera, w domu pisarza zaczynają dziać się bowiem dziwne rzeczy a czas dany mu przez tajemniczego gościa na odnalezienie maszynopisu zaczyna coraz szybciej upływać. - Filmweb.pl




Ostatni już dziś film. "Sekretne okno" to z pewnością film, który fajnie ogląda się wieczorem albo w nocy. Mocno trzyma w napięciu i czasem może przestraszyć. Fabuła i pomysł jest genialny ale nic dziwnego skoro autorem książki, na której jest oparty scenariusz to nikt inny jak Stephan King :D Dodajmy do tego Johnnego Deppa i mamy majstersztyk. Oczywiście zakończenie jest fantastyczne, bo mamy tu element ogromnego zaszokowania. Ja niestety trochę sobie zaspojlerowałam, bo zachciało mi się czytać fora, jednak nie odebrało mi to przyjemności oglądania.
Mamy tutaj dość normalnego Johnnego, więc też dość ciekawie się ogląda. Gra bardzo dobrze. Mam trochę akcentów komediowych, ale tylko takich chwilowych.
Bardzo dobry film, który nie tylko troszkę straszy, ale też robi to tak jak na Stephana Kinga przystało (czyli przeraża najgorszymi stworzeniami - ludźmi).

30 komentarzy:

  1. oglądałam Pamiętnik, reszty niestety nie. Ale uważam, że książka znacznie lepsza ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koleżanka mówiła mi, że książką ją nie powaliła. Hmm będę się musiała sama przekonać :D Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. ja polecam okno, dla mnie bomba!

      Usuń
  2. Podziemny krąg to również mój ulubiony film:) jest genialny!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chciałabym obejrzeć "Fight Club" - zwłaszcza że książka jest świetna :) Na "Pamiętniku" trochę się wynudziłam, ale to chyba po prostu nie moje klimaty. O ostatnim filmie niestety nie słyszałam, chyba będę musiała zwrócić uwagę, bo King jest genialny ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki "Fight Club" nie czytałam, ale pewnie muszę nadrobić :D Też myślałam, że to nie moje klimaty, a jednak :D Zakochałam się w filmie. Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Norton gra zankomicie, polecam

      Usuń
  4. Fight Club lubię. Deppa także zwłaszcza w Edwardzie Nożycorękim. Pamiętnika nie widziałam, natomiast czytałam opinie książki Sparksa, na której podstawie został nakręcony. I choć nie ciągnie mnie do powieści Sparksa film obejrzałabym z ciekawości.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam "Sekretne okno" - a zakończenie nawet lepsze niż w opowiadaniu:) Dzięki za notkę na temat tego filmu!
    Zapraszam na konkurs u mnie
    http://horror-buffy1977.blogspot.com/2012/07/zabawa.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Same dobre filmy obejrzałaś;) nieźle..

    OdpowiedzUsuń
  7. Pamiętnik - koniecznie! :D
    Oraz wszystkie filmy z Johnym Deppem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. 1. Uwielbiam.
    2. Oglądałam niechętnie, ale potem poryczałam się jak bóbr.
    3. Oglądałam, ale... wyleciało z pamięci.

    OdpowiedzUsuń
  9. Z wymienionych powyżej filmów oglądałam Pamiętnik, który przypadł mi do gustu. Opisem zaciekawił mnie film z Johnny'm - Sekretne oko i na pewno obejrzę go w najbliższym czasie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba sprawdzę Pamiętnik, bo wydaję się całkiem ciekawą pozycją :))

    OdpowiedzUsuń
  11. dobre filmy, lubię grę Deep'a, dzięki za podsuniecie pomysłów na dobry film ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Same kultowe filmy. Chyba nie potrafiłabym wybrać najlepszego z nich. "Podziemny krąg" zawsze jest owiany taką... tajemniczą aurą i obsadę ma rzeczywiście świetną. Co do "Pamiętnika", nie lubię tego typu historii i wszelkich wyciskaczy łez, ale ten film przemawia nawet do mnie. A "Sekretne okno" to prawdziwe dzieło filmowe, genialna kreacja Depp'a :)
    carmelovo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Obserwuje i licze na to samo.
    Świetny blog ;))
    recenzjex3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Fight Club to jeden z moich nie podejrzeweam nie tylko moich ulubionych filmów. Świetna rola Brada Pitta. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Fight club i pamiętnika nie oglądałam, ale sekretne okno polecam, to dobry thiler mimo że zakończenie mi nie przypadlo do gustu ...

    OdpowiedzUsuń
  16. Szczególnie kinomaniakom polecam liryki z mojego bloga. Obecny wątek to: maska
    ukazana na różny sposób w kilku filmach. Tematyka całego bloga to również muzyka (filmowa i nie tylko), a także życie codzienne. Zapraszam: http://versemovie.blog.pl oraz polubienia funpage na fb, by być na bieżąco

    ps. Jeden z wątków jest m.in. dla filmu "Pamiętnik"

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubię tego aktora - Edwarda Nortona, film polecam

    OdpowiedzUsuń
  18. Oglądałam wszystkie 3 filmy :) Fight Club nie zrobił na mnie dobrego wrażenia, Pamiętnik pomimo wszystko mi się podobał, głównie dzięki słodkiej Rachel McAdams, a Sekretne Okno jakoś nie wciągnęło :)
    http://ze-sztuka-pod-reke.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  20. "Podziemny krąg" faktycznie genialny, ja również po jego obejrzeniu nie mogłam przestać o nim myśleć :-) Muszę nadrobić zaległości co do pozostałych dwóch filmów ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dość ciekawe pozycje, a Podziemny Krąg po prostu muszę zobaczyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. ,,Pamietnik '' świetny 10/10 ;) Resztę koniecznie muszę zobaczyć.
    Zapraszam do mnie http://bliskofilmu.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam twórczość Kinga i wszystkie ekranizacje jego dzieł!

    OdpowiedzUsuń
  24. Dopiero trafiłem na bloga :o Fight Club jest genialnym filmem jest to film dla nielicznych i to trzeba brać pod uwagę.

    OdpowiedzUsuń