piątek, 22 października 2010

"W pierścieniu ognia" - Suzanne Collins / "Kto się bawi ogniem, poparzy sobie palce." - Arthur Conan Doyle — Przygody Sherlocka Holmesa

Tytuł oryginalny: Catching Fire
Wydawca: Media Rodzina
Ilość stron: 360
Tłumaczenie: Małgorzata Hesko-
Kołodzińska
Cena (wg Empik): 29,90zł
Ocena: 9/10 Rewelacja
 

 

Ostatnio cierpiałam trochę na brak czasu. Zaczęły mi się studia, mam nowy samochód. Cały czas jednak, w każdej wolnej chwili czytałam tę książkę. Od razu kiedy przeczytałam pierwszą część zapragnęłam dowiedzieć się co dalej. Tak bardzo wciągnęły mnie losy Katniss i reszty bohaterów. Suzanne Collins zachwyciła mnie swoim pisaniem. Pokochałam książki i już nie mogę się doczekać, aby przeczytać trzecią część cyklu!


W „W pierścieniu ognia” możemy dalej śledzić losy bohaterów, których pokochaliśmy w poprzedniej części. Katniss i Peeta zostali zwycięzcami, mieszkają w Wiosce Zwycięzców i teraz zaczynają tournee po Dystryktach. Coś zaczyna się dziać, w powietrzu wisi bunt. Okazuję się, że Katniss będzie postawiona przed nie lada wyzwaniem, aby przeżyć i uratować swoich bliskich.


Historia znowu wciąga bez reszty. Zostajemy wplątani w kolejne wydarzenia. Byłam zdziwiona do czego jest zdolny Kapitol. Nie spodziewałam się, że zrobi to co zrobił. Z wypiekami na twarzy śledziłam dalsze losy i kibicowałam bohaterom. W tej części pojawiają się również nowe postacie, poznajemy trochę szczegółów z przeszłości Haymitcha. 


Podsumowując pierwsza część podobała mi się bardziej, natomiast ta jest też bardzo ciekawa, wciągająca i daje do myślenia na temat władzy i ludzkich odruchów. Polecam przeczytanie tej pozycji, ponieważ trzeba zapoznać się z całym cyklem o historii dziewczynki, która igrała z ogniem:)
 




2 komentarze:

  1. Mam pierwszą część tej serii, aczkolwiek na razie nie planuję przeczytania. W pierwszej kolejności biorę się za książki z biblioteki.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie była jeszcze lepsza niż 1 ;)

    OdpowiedzUsuń